Drapelul nostru din Iaşi


* MADO, al cincilea din sectorul său din România și cu 10 sucursale în 8 provincii, și-a deschis propria sa linie de producție, ce ia costat 3 milioane de euro.

İbrahim Günbeyi – MADO President

Știre-analiză
IAȘI (Ziarul Balkan)– În povestea pe care o vom spune, există propoziții atât de importante, încât nu putem prezice de unde să începem. Dacă folosești pe careva drept prima propoziție, te simți că va fi nedrept pentru următoarele propoziții. Mai bine citiți fiecare propoziție ca și cum ar fi prima.
MADO a devenit o companie pe care am încercat să o onorăm în funcție de propriile noastre evaluări în cadrul sărbătorii celei de-a 14-a ediții a ziarului Balkan, pe 3 mai 2019.
Am acordat companiei MADO unul dintre premiile speciale de Investiții ale anului în România, fără a informa în prealabil proprietarul companiei. Pe atunci nu știam încă noua investiție. Dar cunoșteam povestea companiei de trei ani. În aceea perioadă a început să producă MADO.
Când am ajuns la Iași cu ocazia călătoriei noastre care acoperea cele trei provincii din nord-estul României, am făcut a doua vizită la MADO.
Primul lucru la care m-am gândit când am vizitat linia de producție și ambalare a alimentelor MADO a fost să înțeleg ce decizie precisă luasem când am oferit premiul special pentru Investiții ale anului în România. De fapt, urma să acordăm acest premiu anul trecut, dar apucasem să îi spunem domnului İbrahim Bey, iar el a respins decizia precizând faptul că este pre devreme.
Permiteți-mi să adaug ca notă: Fiecare cititor al Ziarului Balkan știe că nu ne place lingușeala. Cu toate acestea, știm că, în calitate de jurnalist, avem responsabilitatea de a oferi societății exemple pozitive și bune.

ÎN ROMÂNIA ESTE PE LOCUL 5
Lanțul MADO Cafe Restaurant are în prezent un număr de 10 filiale în 8 provincii. Există câte două filiale în Iași și Cluj. İbrahim Günbeyi așteaptă cu nerăbdare să deschidă a 11-a filială. Chiar și personalul noii filiale este gata. Ca urmare, lanțul MADO Cafe Restaurant va continua să crească până va ajunge la un număr de 20 de sucursale în toată România.
Vorbind de echipă, să adăugăm faptul că deși noua facilitate a MADO este numită „sala de conferințe” de către Ibrahim Bey, cred că are un „centru de pregătire” bine organizat. De fapt, MADO trimite personalul fiecărei sucursale pentru instruire la Iași. Până și personalul Filialei din București este instruit de Iași.
MADO ocupă locul 5 în România în ceea ce privește dimensiunea financiară și puterea în domeniul său. Potrivit autorităților române relevante, Mc Donalds, KFC și Pizza Hut sunt primii trei. După o a patra companie românească, MADO ocupă locul 5. MADO a fost întotdeauna prima companie din domeniul său în evaluarea financiară în ultimii 8 ani, în Iași unde își are sediul.


LINIA DE PRODUCȚIE
MADO produce orice fel de mâncare de care are nevoie, de la producția de shaorma gata pregătită până la maioneză, ketchup și alte sosuri și chipsuri și, de asemenea,ambelează propriile produse consumabile, cum ar fi furculițe, cuțite și linguri.
Nu am intrat în acest subiect, dar știu din conversațiile noastre anterioare; MADO oferă produsele sale pe piața internă din România și are și potențial pentru export. Noua investiție a companiei MADO a costat 3 milioane de euro.
Linia de producție MADO este construită pe un teren de 4 mii de metri pătrați, pe 3 etaje și au o suprafață totală închisă de 4 mii de metri pătrați datorită etajelor. Linia de producție se află la primele două etaje și birourile la ultimul etaj. Are o capacitate de procesare a cărnii de 200 de tone pe lună și în prezent produce doar pui și 10 feluri de sosuri. La sfârșitul acestui an, va începe producția de carne și hamburger.
COMPANIILE TURCEȘTI ȘI MADO
Conform evaluării efectuate pe baza bilanțurilor oficiale din 2018 pentru „Cea de-a 12-a Ceremonia de premiere a firmelor turcești de succes”, care va fi realizată de Ziarul Balkan la hotelul Sheraton din București pe data de 29 noiembrie a acestui an, MADO Group (Mado Corporation SRL și Inter Food Processin SRL) are în total 324 de angajați și o cifră de afaceri de 42 de milioane 138 mii 496 lei și a devenit cea de-a 67-a companie turcă cu cea mai mare cifră de afaceri din România.
CORPORATISMUL ȘI MADO
Pentru a ști cât de grea este sectorul alimentar și al serviciilor, uitați-vă în jur.
Acum câțiva ani, un proprietar de restaurant in Bucuresti a plecat pentru 10 de zile în Turcia și și când s-a întors se plângea. ‘Nu a fost nicio muncă în timp ce eram plecat ”, a spus el. Am spus, „ce?” cu curiozitatea răspunsului pe care îl va da. „10 zile te-ai dus în Turcia și s-a micșorat numărul de clienți?“
De fapt, fiecare om de afaceri știe că atunci când va pleca, afacerile vor scădea, știm cu toții. În special în sectorul serviciilor, calitatea diferă sau scade puterea de muncă.
L-am întrebat pe Ibrahim Günbeyi, proprietarul MADO Cafe and Restaurant, care se află la sute de kilometri de fiecare sucursală, de ce restaurantele turcești la care a mers nu au putut nici măcar crească și chiar să supraviețuiască.
Cum a controlat 10 sucursale în 8 provincii diferite? Cum a crescut MADO, în ciuda clasicului.
(Să rămână între noi, am fost atent la noua linie a MADO. Șeful Ibrahim Bey se plimba ca mine pentru prima dată, totul era cunoscut de către directorul adjunct Bogdan.)
Ca răspuns la întrebarea mea, „instituționalizarea și standardizarea” a spus Günbeyi și a adăugat emek neputând să se gândească mare! ”
Apoi a vorbit despre asta destul de mult. Mai mult decât atât, în acest an, care a stat în Turcia, timp de 16 zile în fiecare lună, dar nu a spus încadrează în cifra de afaceri a crescut.


CEA MAI BUNĂ BUCĂTĂRIE PENTRU DEZVOLTARE ESTE BUCĂTĂRIA TURCEASCĂ
Günbeyi a spus că nu a fost niciodată posibil să găsești aceeași calitate în restaurantele turcești și că totul ar putea fi stricat cu concediul de o săptămână al șefului. “Cu toate acestea, cea mai potrivită bucătărie pentru a se dezvolta și a crește în Europa este bucătăria turcească. “Günbeyi a spus că europenii cunosc condimentele, că aceste locuri de muncă sunt acum cunoscute în Germania și că un vânzător de kebab Adana, cu mai mult de 10 filiale, poate oferi aceeași calitate în fiecare filială și că, acești prieteni ar trebui să se gândească mare și să aibă vise ”.
Günbeyi a spus că nu au compromis calitatea, chiar dacă s-ar realiza o schimbare de materii prime, o analizează timp de două-trei luni și apoi decid.


DOAMNA CRISTINA VATAVU
Când eram în Germania, aveam o cunoștință pe nume Lütfü Bakır care era și cetățean american. Întreba “Din când în când, câte minute va dura ca Vehbi Koç să construiască o fabrică?” și răspundea tot singur; „Vehbi Koç construiește o fabrică într-un minut. Își sună omul și zice: Construiește-mi o fabrică de praf de magie! ”
Bakir, care cred că acum este decedat, a fost dealerul din Samsun a lui Koç înainte de lovitura de stat din 1960. În calitate de coleg de clasă al vicepremierului Turgut Özal, Kaya Erdem, Bakır vorbea cu turci din Germania și încercă să le deschidă orizontul și să-i sfătuiască să devină oameni de afaceri și să întreprindă o afacere.
În timp ce vizitam noile facilități ale companiei MADO și îl ascultam pe domnul Ibrahim, m-am gândit: „Parcă ar fi luat sfaturi de la Lütfi Bakır ..
Cristina Vatavu, director general adjunct și director economic al companiei MADO, lucrează la MADO din 2000. Pe scurt, să spunem că este totul pentru MADO, nu ar trebui să existe nicio nedreptate față de domnul Bogdan.


BOGDAN BALACEANU
Bogdan Bălăceanu, care este alături de MADO din 2004, este director adjunct și director tehnic a companiei MADO.
De fapt, observ că İbrahim Günbeyi a făcut investiția principală prin doamna Cristina și domnul Bogdan.
Nu este nevoie de un cuvânt lung. „Cea mai mare investiție este investiția umană.”
Günbeyi consideră că o echipă bună nu poate avea succes fără a angaja personal de încredere. În acest sens, are încredere în colegii săi.
SCOPUL COMPANIEI MADO PE TERMEN LUNG
L-am întrebat pe İbrahim Günbeyi despre asta. Care au fost obiectivele din ultimii 10 ani?
Günbeyi a explicat că obiectivul principal a fost creșterea sucursalelor la 20, precum și creșterea identității corporative existente la sută la sută. După; cum ar fi Mc Donalds, KFC etc, în clienți și în toată lumea, au vrut să creeze imaginea de „MADO este o marcă puternică, nu dă faliment”.
CALEA DE LA MUNCĂ LA ANGAJATOR
Contrar credinței populare că „Turcii au venit în România ca angajatori. İbrahim Günbeyi vine în România ca muncitor. Până în 2000, a lucrat ca distribuitor Pakmaya în România. Compania sa decide să deschidă sucursale MADO. MADO avea 5 sucursale pe atunci, trei în București, una la Brașov și una la Iași. MADO a funcționat cu restaurant și înghețată. Înghețată era adusă din Turcia.
Günbeyi circulă între depozite oriunde este nevoie.
Compania la care lucrează își pierde prima dată distribuția. Atunci MADO-urile nu funcționează și sunt vândute.
De asemenea, İbrahim Günbeyi cumpără sucursala MADO2 din Iași de la compania pentru care lucrează. El plătește un avans, după în rate. Apoi ramurile MADO se închid. Doar în Brașov și Iași supraviețuiesc.
După ce și-a revenit în Iași, și-a deschis a doua sucursală la Timișoara. El vede apoi că nu va exista nicio șansă de succes fără un bun centru logistic și se concentrează pe această parte a afacerii.


PUBLICITATE MADO
MADO, care s-a observat că acordă importanță formării imaginii, îl va folosi pe faimosul cântăreț al României, Dorian Popa, ca chip publicitar în perioada următoare. Dorian Popa, ale cărui melodii sunt urmărite peste 50 de milioane pe YouTube, îi va întâlni pe fanii din filialele MADO.
ULTIMUL CUVÂNT
L-am întrebat pe Ibrahim Günbeyi, ca orice intervievator, dacă mai vreau să adauge ceva.
Iată răspunsul pe care l-am primit;
„Mulțumesc foarte mult. Ești primul nostru vizitator din București. Deci, mulțumesc încă o dată. Sper că Bucureștiul îi va trimite în vizită și pe cei mai mari. ”


Ce ar trebui să spunem, am dori să-i mulțumim domnului Ibrahim pentru drapelul nostru care se află la Iași.
(Iași-Hamdi YILMAZ / Ziarul Balkan)

0 Paylaşımlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir